Bohaterem dzisiejszego dnia była marchewka. Dzieci wykonały sałatkę, sok który potem piły. W salach było pomarańczowo i pachniało marchewkami. Przedszkolny Dzień Marchewki dostarczył wszystkim świętującym wiele porcji witamin.
AKTUALNOŚCI
Miejskie Przedszkole nr 6
Stanisława Wyspiańskiego 16
Zielona Góra 65-036
68 444 82 26 / 660 436 058
mp6.zielonagora@onet.pl
Dzieci z naszego przedszkola 21 marca przy pięknej słonecznej pogodzie powitały wiosnę. Zabawa była wspaniała. Przedszkolaki powitały wiosnę barwnie i kolorowo. Odbyła sie prezentacja wiosennych kapeluszy . Kapelusze zostały wykonane przez rodziców razem z dziecmi w domu. Były niepowtarzalne i pomysłowe.
Nasze przedszkole zorganizowało również pomoc dla rodzin z Ukrainy. Paczki trafiły dla potrzebujących osób do hotelu Leśnego Zielonej Górze.Wszystkim z państwa dziękujemy za pomoc i zaangażowanie.
Nasze przedszkole wzięło udział w akcji Plecaczek od dziecka dla dziecka. Przedszkolaki wraz z rodzicami przygotowywały plecaczek z artykułami plastycznymi dla ukraińskich dzieci przebywających w Hotelu Leśnym w Zielonej Górze. Zostało zebranych 78 plecaczków.
Pragniemy podziękować wszystkim państwu za pomoc i zaangażowanie razem z dziećmi w akcję.
Dzieci z grupy Misie postanowiły z pomoca pań upiększyć przedszkolny ogródek.
Biuro Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zielonej Górze chce wesprzeć przedszkola w realizacji działań na rzecz bezpieczeństwa w Sieci.
Dołączam plik pdf- broszurę: Poradnik dla rodziców „Szkodliwe treści w internecie. Nie akceptuję, reaguję!” oraz link do e-booka SZKODLIWE TREŚCI W INTERNECIE. Nie akceptuję, reaguję! by Biuro Profilaktyki i Przec... - Flipsnack. Broszurę można wydrukować i udostępnić rodzicom lub umieścić na stronie internetowej przedszkola.
Planujemy także wywiad ze specjalistką terapii uzależnień w ramach cyklu „Rozmowy na kanapie o profilaktyce”, na temat m.in. uzależnienia od internetu. Natomiast w dniu 22 lutego br. w godzinach 09.00-11.00 będzie można skorzystać z bezpłatnej teleporady prawnej. Szczegóły na dołączonym plakacie. Plakat mogą Państwo wydrukować i powiesić w widocznym miejscu.



Od 01.01.2022r. stawka żywieniowa w Miejskim Przedszkolu nr 6 wynosi 9,50 zł za dzień.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia i zbliżającego się Nowego Roku życzymy Państwu dużo zdrowia, uśmiechu, bliskości, miłości i samych szczęśliwych chwil.
UWAGA RODZICE.
Dnia 24.12.2021r (Wigilia) przedszkole będzie zamknięte.
Dzieci z naszego przedszkola biorą udział w ,,Festiwalu Przedszkolnych" Talentów organizowanym przez SP nr 13 w Zielonej Górze. Nasze przedszkole reprezentują dzieci z grupy Rybki. W pierwszym etapie pt. ,,Muzyczne Gwiazdy" dzieci miały za zadanie wykonać piosenkę wraz z układem choreograficznym do popularnego, polskiego przeboju radiowego oraz przebrać się za muzyczne gwiazdy. Wybraliśmy zespół ,,Budka Suflera" oraz utwór ,,Bal Wszystkich Świętych". Kolejnym zadaniem było wykonanie pracy plastycznej ,,Super gwiazda muzyki". Ze względu na wzrost zachorowań na Covid 19 zmagania artystyczne odbyły się w formie zdalnej.
Czas Świąt Bożego Narodzenia wiąże się z tradycją ubierania świątecznego drzewka. Dzieci z grupy Rybki z wielkim zapałem zabrały się do ubierania choinki w holu przedszkola. Zawieszały bombki, gwiazdki, kolorowe łańcuchy. W przedszkolu zrobiło się świątecznie i bajkowo. Choinka sprawiła wiele radości wszystkim dzieciom.
.jpg)
W dniach od 2 do 12 listopada w naszym przedszkolu odbył się jesienny konkurs „Ziemniaczek cudaczek – pobaw się ze mną mamo i tato”. Bohaterem głównym konkursu był ziemniak. Autorzy wszystkich prac wykazali się doskonałym artyzmem w zakresie twórczości plastycznej. Dzieci miały okazję do wspólnej zabawy z rodzicami oraz prezentację swoich dokonań twórczych na forum całej naszej społeczności przedszkolnej. Prace okazały się genialne, aż trudno uwierzyć, co można wyczarować z ziemniaka bawiąc się wspólnie z rodzicami. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za ogromne zaangażowanie i udział w konkursie. Gratulujemy pomysłowości i fantazji wykonanych prac. Zobaczcie galerię zdjęć finałowych prac.
Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie rodziców w zbiórkę jedzenia dla piesków z zielonogórskiego schroniska.









.jpg)
Konkurs plastyczny w grupie Krecików. Wspólna praca rodziców z dziećmi.
W trakcie zabaw na podwórku przedszkolnym dzieci z grupy Biedronki zachwycały się kolorami jesieni. Obserwowały drzewa w okresie zmiany zabarwienia liści, zbierały kolorowe liście, tworzyły jesienne bukiety.
We wrześniu omawialiśmy zasady bezpiecznego poruszania się pieszych po ulicy i chodniku. Dzieci nauczyły się znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej, poznały podstawowe znaki drogowe i sposób prawidłowego przechodzenia przez jezdnię.Dzisiaj dzięki Komendzie Policji w Zielonej Górze sala ,,Słoników" zamieniła się na chwilę w prawdziwą ulicę miasta. Dużo radości sprawiły dzieciom rekwizyty: ulca, znaki drogowe, pasy dla pieszych, samochody i autobus.Dzieci 5 i 6 letnie miały okazję utrwalić wcześniej poznane przepisy poruszania się po drodze.
Piękna, słoneczna pogoda zachęciła dzieci do pierwszych jesiennych prac porządkowych w ogrodzie przedszkolnym. Rybki i Biedronki pod przedszkolnymi kasztanowcami podziwiały uroki jesieni, zbierały kasztany, wyposażone w grabie i taczki sprzątały liście.





Z okazji Dni Otwartych Koszar oraz Święta 4 Zielonogórskiego Pułku Przeciwlotniczego mieliśmy możliwość zobaczenia i ,,dotknięcia" sprzętu wojskowego.









Dzisiaj w naszym przedszkolu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odkrywania talentów oraz ich prezentowania. Święto to swój początek zawdzięcza książce Petera H. Reynoldsa,pt. „The Dot”, w której poznajemy historię Vashti, dziewczynki, która nie wierzyła w swoje możliwości plastyczne, ale dzięki malutkiej kropce i nauczycielce plastyki uwierzyła w siebie. Celem tego święta jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznawaniu mocnych stron i wyrabianiu wiary we własne możliwości.
Dzieci z naszego przedszkola jak co roku włączyły się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. Z tej okazji wykonały rysunki, na których przedstawiły swoje talenty. Prace dzieci zostały umieszczone na ,,Drzewie Talentów”.






UWAGA RODZICE MALUSZKÓW
PRAGNIEMY POINFORMOWAĆ ŻE W DNIACH 30-31.08 ( PONIEDZIAŁEK, WTOREK) ZAPRASZAMY NA ZAJĘCIA ADAPTACYJNE.
ZAJĘCIA ODBĘDĄ SIĘ W GODZINACH 9.00-11.00. NA SPOTKANIE ADAPTACYJNE PRZYCHODZI JEDEN RODZIC Z DZIECKIEM.
PROSIMY O PRZYGOTOWANIE OBUWIA ZMIENNEGO DLA RODZICA I DLA DZIECKA.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
Dnia 09.06.2021 roku nową panią dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 6 została pani B. Matysiak
Cała kadra pedagogiczna i wszystkie przedszkolaki składaja ogromne gratulacje.
Życzymy dużo sukcesów na nowej drodze zawodowej.
1 czerwca to Dzień Dziecka . W naszym przedszkolu tez był obchodzony na wesoło.
Grupy starsze odbyły wycieczkę do ogrodu botanicznego młodsze dzieciaczki spędziły ten czas na szaleństwach grach zabawach.
ABYŚ ZAWSZE PRZY NAS BYŁA
NAJPIĘKNIEJSZA I JEDYNA
MĄDRA DOBRA I KOCHANA
TAKA BLISKA NASZA MAMA
DLA WSZYSTKICH MAM NAJSEDECZNIEJSZE ŻYCZENIA OD PRZEDSZKOLAKÓW
DZIECI Z GRUPY MISIE WRAZ ZE SWOJA PANIĄ TWORZĄ WIOSENNY OGRÓDEK.
22 kwietnia Międzynarodowy Dzień Ziemi.
Dzień Ziemi to doskonała okazja do organizowania dla dzieci różnego rodzaju wydarzeń promujących ekologię. Dzieci uczyły się jak segregować odpady, co to jest recykling. Wykonały prace plastyczne ,,Świat bez śmieci"
DOMOWA ZABAWA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
Szanowni Rodzice
Umieściliśmy tutaj zadania, przydatne do utrwalania języka angielskiego, które dzieci mogą wykonać w domu.
Zachęcamy do wykonywania tego materiału do wspólnych zabaw z dziećmi.
Propozycja nr 1
Prezentowane zabawy mają na celu powtórzenie słownictwa z tematu „Family” (rodzina) oraz utrwalenie koloru żółtego w grupach młodszych i tematu „Clothes” (ubrania) w grupach starszych.
Grupa najmłodsza: mamusia, tatuś, dziecko, żółty, jeden, Kocham Cię, buziak dla Ciebie.
Grupa średnia: mamusia, tatuś, siostra, brat, babcia, dziecko, żółty, szczęśliwy, smutny.
Grupa starszaków: kurtka, czapka, szalik, kozaki, koszulka z krótkim rękawem (T- shirt), tenisówki, różowy, pogoda, pada deszcz, pada śnieg, jest wietrznie, jest słonecznie.
Tłumacz dla rodziców
-
https://translate.google.pl/?hl=pl
Grupy najmłodsze
Domowa zabawa z językiem angielskim
Poniższe ćwiczenia pozwalają rodzicowi sprawdzić, na ile aktywnie w tym momencie nauki dziecko reaguje na język. Istotna jest tutaj możliwość proponowania dziecku większości z zabaw w sytuacjach typowych i codziennych (np.: podczas spaceru) lub w miejscach znanych i przyjaznych dziecku (np.: w jego/jej pokoju). Przy zabawach z językiem angielskim należy jednak wziąć pod uwagę, że dla większości dzieci używanie obcego języka jest sporym wyzwaniem. Z tego względu każdy rodzic powinien samodzielnie zadecydować czy jego/jej dziecko będzie czuło się na siłach, aby prezentować swoje umiejętności np. w obecności dodatkowych osób, nawet jeśli są to członkowie rodziny lub przyjaciele domu. W podjęciu decyzji pomoże obserwacja dziecka i jego zachowania, na które dobrze jest być wyczulonym, ponieważ dziecko w sytuacjach stresowych może na moment zniechęcić się do nauki.
GDZIE JEST MAMUSIA, TATUŚ, DZIECKO? WSKAŻ MAMUSIĘ, TATUSIA, DZIECKO.
Rodzic zaczyna grę pytając: Where’s (Mummy, Daddy, Baby)? Dziecko wskazuje. W razie potrzeby rodzic pomaga dziecku i zachęca, aby wskazywało razem z nim. Następnie wspólnie wybierają pięć ulubionych rodzinnych zdjęć. Rodzic pyta: Where’s (Mummy, Daddy, Baby)? Dziecko wskazuje postacie. Rodzic może powiedzieć słowa: Mummy/Daddy/Baby i zachęcić dziecko do powtórzenia. Przy kolejnych zdjęciach rodzic mówi: (Wskaż) Point to (Mummy, Daddy, Baby). Dziecko wykonuje polecenie.
KOCHAM CIĘ! BUZIAK DLA CIEBIE!
Na dobranoc rodzic może powiedzieć: ‘I love you!’ i narysować serce w powietrzu. Dobrym pomysłem jest zachęcenie dziecka do powtórzenia tego zwrotu i użytych gestów. Następnie rodzic mówi: ‘A kiss for you’, całuje wewnętrzną część swojej dłoni i dmuchnięciem przesyła dziecku buziaka. Dziecko może naśladować rodzica.
ŻÓŁTY I
W pokoju dziecka jest na pewno mnóstwo kolorowych przedmiotów. Rodzic umawia się z dzieckiem, że słowo ‘yellow’ wypowiedziane przez rodzica będzie sygnałem, po którym w ciągu dwóch minut dziecko będzie musiało znaleźć i wskazać jak najwięcej przedmiotów w kolorze żółtym. Gra ta może odbywać się następnie w innych pokojach. Jeśli w którymś z pomieszczeń jest niewiele przedmiotów w tym kolorze, rodzic może skrócić czas dany dziecku na szukanie przedmiotów.
ŻÓŁTY II
Rodzic wybiera dziesięć przedmiotów w różnych kolorach, z których 5 będzie w kolorze żółtym. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym, mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.
Grupy średnie
RODZINNY ALBUM ZE ZDJĘCIAMI
Rodzic może przygotować zdjęcia z członkami rodziny. Wybór powinien ograniczyć się do następujących osób: ‘mamusia/tatuś/siostra/brat/babcia/dziecko’. W trakcie spędzania czasu z dzieckiem rodzic może zaproponować obejrzenie rodzinnych zdjęć. Rodzic pokazuje dziecku każde zdjęcie oddzielnie i mówi: ‘mummy/ daddy/ sister/ brother/ baby/ granny’. Dziecko powtarza słowa. Następnie razem siadają przy stole. Rodzic rozkłada przed dzieckiem zdjęcia, nie pokazując kto na nich jest. Zadaniem dziecka jest wybranie i odkrycie jednego zdjęcia. Rodzic mówi angielskie słowo oznaczające jedną osobę z rodziny, ale może użyć słowa odnoszącego się do innej osoby. Dziecko zgadza się i powtarza słowo lub nie zgadza się i próbuje podać prawidłową odpowiedź. Grę można kontynuować, a następnie poprosić dziecko, żeby przejęło rolę osoby wybierającej zdjęcie. Jednakże na taką zamianę dziecko musi zgodzić się samodzielnie. Jeśli ma czuć się niepewnie, lepiej go/jej nie namawiać.
ZNAJDŹ ZDJĘCIE
Te same zdjęcia można wykorzystać ponownie. Rodzic prosi, aby dziecko wyszło z pokoju. Następnie rozkłada zdjęcia w różnych dobrze widocznych miejscach i woła dziecko. Rodzic zadaje pytania: ‘Where’s mummy/ daddy/sister/brother/baby/granny?’ Dziecko powinno wskazać odpowiednie zdjęcie. Grę można kontynuować. Dziecko ponownie wychodzi z pokoju, a rodzic zmienia ustawienie zdjęć.
ŻÓŁTY I
W pokoju dziecka jest na pewno mnóstwo kolorowych przedmiotów. Rodzic umawia się z dzieckiem, że słowo ‘yellow’ wypowiedziane przez rodzica będzie sygnałem, po którym w ciągu dwóch minut dziecko będzie musiało znaleźć i wskazać jak najwięcej przedmiotów w kolorze żółtym. Gra ta może odbywać się następnie w innych pokojach. Jeśli w którymś z pomieszczeń jest niewiele przedmiotów w tym kolorze, rodzic może skrócić czas dany dziecku na szukanie przedmiotów.
ŻÓŁTY II
Rodzic wybiera dziesięć przedmiotów w różnych kolorach, z których 5 będzie w kolorze żółtym. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym, mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.
Grupy starszaków
PROGNOZA POGODY
Rodzic i dziecko przygotowują ubrania: ‘kurtkę/ czapkę/ szalik/kozaki/ koszulkę z krótkim rękawem/ tenisówki’ i kładą je na podłodze. Rodzic sprawdza czy dziecko pamięta słowa, prosząc, aby wskazywało odpowiednie ubrania po usłyszeniu poleceń: ‘Point to the coat/ hat / scarf /boots/ T-shirt /trainers.’ Następnie rodzic informuje dziecko, że będzie podawał prognozę pogody: ‘It’s sunny./ It’s raining./ It’s windy./ It’s snowing.’ Reakcją dziecka za każdym razem powinno być wybranie odpowiedniego zestawu ubrań. Żeby zabawa była bardziej ekscytująca, możemy poprosić o jak najszybsze wskazywanie lub nawet zakładanie rzeczy.
GDZIE JEST …?
Rodzic może wykorzystać te same ubrania do innej zabawy. W domu jest na pewno dużo zakamarków. Rodzic może wybrać jeden pokój, który ma ich najwięcej i w różnych miejscach ukryć ubrania. Dziecko nie powinno widzieć tych przygotowań. Następnie rodzic ogłasza zabawę w chowanego z rzeczami, które ‘ukryły się przed domownikami’. Za każdym razem gdy dziecko znajdzie któreś z ubrań, powinno je przynieść rodzicowi i spróbować nazwać po angielsku. Jeśli rodzic widzi, że jest to zbyt trudne, może podpowiedzieć dziecku właściwe słowo. Po odnalezieniu wszystkich ubrań rodzic zadaje pytania: ‘Where’s the coat /hat /scarf / boots /T-shirt?’ (Gdzie jest …?) lub ‘Where are the trainers?’ (Gdzie są…?) Zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniej rzeczy.
Propozycja nr 2
Zachęcamy Dzieci i Rodziców do śpiewania i przede wszystkim powtarzania ruchów, gdyż na tym etapie dzieci najefektywniej uczą się nowych słówek właśnie poprzez zabawę i ruch.
-
Poniżej tekst piosenki Baby shark dance
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark! Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark! Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark! Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark! Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark! Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt! Run away,…
-
Poniżej tekst piosenki Head and Shoulders…
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Head and shoulders, knees and toes
Head and shoulders,knees and toes
Knees and toes, two eyes, two ears
One mouth and a nose,
Head and shoulders,knees and toes,
Knees and toes.
-
Poniżej teks piosenki Walking...
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.
Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.
Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.
Jump jump jump. Jump jump jump.
Swimming swimming swimming.
Swimming swimming swimming.
Now let’s sleep. Now let’s sleep.
Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z najmłodszej grupy
utrwalenie słownictwa z tematu „Food” (jedzenie) oraz liczenia w zakresie trzech.
BANANY, KANAPKI, JABŁKA!
Do przygotowywania jednego z posiłków (np.: śniadania) rodzic może położyć na stole kilka bananów, kanapek, jabłek i powiedzieć do dziecka: ‘Point to the (bananas/ sandwiches /apples )!’ Dziecko reaguje na polecenia gestami lub słowami: ‘bananas /sandwiches/ apples’.
BANANY, KANAPKI, JABŁKA! RAZ, DWA, TRZY!
Innego dnia przy przygotowywaniu posiłku rodzic ponownie kładzie na stole kilka bananów, kanapek i jabłek. Bierze trzy banany i liczy: ‘one, two, three’. Zachęca dziecko do wspólnego liczenia. Rodzic mówi: ‘two apples’ i bierze dwa jabłka powtarzając: ‘one, two’. Potem mówi do dziecka, że teraz jego/jej kolej. Podaje polecenie: ‘one banana/one sandwich/one apple’ i czeka na reakcję dziecka. Jeśli dziecko zrozumie i poprawnie zareaguje, rodzic chwali je. Następnie rodzic mówi: ‘(two/three) (bananas/sandwiches/apples)’. Jeżeli dziecko ma trudności, rodzic może podpowiedzieć mu/jej, pokazując liczbę palców. Ważna jest obserwacja dziecka w trakcie zabawy. Jeśli jego/jej zachowanie wskazuje na znużenie, grę należy zakończyć.
Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z grupy średniej
Powtórzenie słownictwa z działu „Clothes” (ubrania) oraz utrwalenie kolorów ” Blue” „Yellow” (niebieski i żółty).
UBIERAMY SIĘ
Rodzic przygotowuje ubrania dziecka. Wybór powinien ograniczyć się do: ‘swetra /kurtki /czapki /szalika /koszulki z krótkimi rękawami/spodenek’. Aby sprawdzić czy dziecko pamięta słowa, rodzic bierze każde z ubrań i mówi: ‘jumper /coat /hat /scarf/ T-shirt /shorts’. Dziecko powinno powtarzać wyrazy. Następnie rodzic wydaje po kolei następujące typy poleceń: ‘It’s cold. Put your jumper /coat /hat /scarf on.’ oraz ‘It’s hot. Put your T-shirt/ shorts on.’ Zadaniem dziecka jest za każdym razem założenie odpowiedniego ubrania. Jeśli dziecko pomyli się, rodzic powinien powtórzyć polecenie tyle razy, ile dziecko będzie potrzebować, aby zareagować prawidłowo.
ŻÓŁTY I NIEBIESKI
Rodzic wybiera dziesięć przedmiotów w różnych kolorach, z których 3 będą w kolorze żółtym, a 3 inne w kolorze niebieskim. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym i niebieskim, mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’ lub ‘blue’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.
Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z grupy starszaków
Powtórzenie słownictwa z działu „Body parts” (części ciała) oraz utrwalenie kolorów „Blue”, „Yellow” , „Red” (niebieski, żółty i czerwony).
CZĘŚCI CIAŁA
W trakcie wieczornej toalety rodzic może zaproponować dziecku zabawę. Najpierw, aby przypomnieć potrzebne słownictwo rodzic mówi po kolei: ‘hands /arms /feet /legs / fingers /toes’ i czeka, aż dziecko zareaguje odpowiednim gestem wskazującym. Następnie rodzic wydaje różne polecenia:
-
Touch your hands. (Dotknij … )
-
Put your arms up. (Podnieś … )
-
Touch your feet.
-
Touch your legs.
-
Put your fingers up.
-
Touch your toes.
Rodzic powtarza polecenia kilka razy, jeśli dziecko potrzebuje więcej czasu. Zabawę można przeprowadzać na przykład stojąc z dzieckiem przed lustrem. Gdy dziecko zareaguje odpowiednio, rodzic może naśladować ruch dziecka i wskazać wymienioną część ciała u siebie. Możliwa jest także zamiana ról. Dziecko wydaje polecenia: ‘hands /arms /feet /legs /fingers /toes’, natomiast rodzic reaguje. Dziecko nie musi budować pełnego zdania.
ŻÓŁTY, NIEBIESKI i CZERWONY
Rodzic wybiera dwanaście przedmiotów w różnych kolorach, z których 3 będą w kolorze żółtym, 3 w kolorze niebieskim, a 3 inne w kolorze czerwonym. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym niebieskim, czerwonym mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’, ‘blue’ lub ‘red’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.
Słowniczek dla rodzica
-
Grupa najmłodsza: banan, kanapka, jabłko, czerwony, trzy, na moim talerzu, jeden, dwa, niebieski, żółty, wskaż na..., naklej naklejkę na…, policz…, pokoloruj.
-
Grupa średnia: sweter, kurtka, czapka, szalik, koszulki z krótkim rękawem (T-shirts), spodenki, czerwony, gorący, zimny, cześć, pa pa, jeden, dwa, trzy, żółty, niebieski.
-
Grupa starszaków: dłonie, ręce, stopy, nogi, palce u rąk (fingers), palce u nóg (toes), do góry, w dół, cześć, pa pa, czerwony, żółty, niebieski, jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, doktor.
-
Propozycje zabaw edukacyjnych dla dzieci
http://images.dlaprzedszkoli.eu/mp6zgora/zabawy-edukacyjne-mp6.pdf
Wszystkie dzieci - te młodsze i starsze uwielbiają lepić, wycinać, przyklejać i kolorować! Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych przedszkolaki we wszystkich grupach wykonały piękne, świąteczne prace plastyczne, a wykonanie ich sprawiło im wiele radości :)
Grupy Tygrysków i Misiów przyszły dziś do przedszkola w dwóch różnych skarpetkach - te dwie niepasujące do siebie skarpetki to znak solidarności z osobami z zespołem Downa. W grupach odbyły się zajęcia dotyczące tolerancji, akceptacji oraz o tym, że "inny nie znaczy gorszy".
Dzieci wszystkich grup czekały na ten dzień z utęsknieniem, owszem wszystkie lubią zimę, jednak z radością i uśmiechem na buzi powitały wiosnę! W tym dniu w przedszkolu było barwnie, wesoło, kolorowo tak prawdziwie wiosennie!
!!! UWAGA RODZICE !!!
15 marca 2021 r. rozpoczyna się nabór do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022.
Na złożenie wniosków mają Państwo czas do 31 marca 2021 r.
Wszelkie informacje znajdziecie Państwo TUTAJ ORAZ W ZAKŁADCE REKRUTACJA 2021/2022.
Harmonogram rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok-szkolny 2021-2022Pobierz
Wniosek o przyjęcie dziecka można wypełnić na dwa sposoby:
1. Elektronicznie ( instrukcja poniżej):
Przesyłając wniosek w formie elektronicznej należy pamiętać o wszystkich załącznikach potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów oraz adresu zamieszkania. Tylko kompletny wniosek – podpisany i zeskanowany wraz z zeskanowanymi, podpisanymi przez Państwa załącznikami wyczerpuje procedurę i daje pewność, że pod względem formalnym jest on poprawnie złożony.
Wnioski przesłane mailem na adres przedszkola nie będą rozpatrywane.
Instrukcja przesyłania dokumentu:
http://www.zielona-gora.pl/system/obj/10539_Instrukcja%20przesylania%20dokumentow%20przedszkole.pdf
2. W formie papierowej:
Wniosek i załączniki powinny być umieszczone w "foliowej koszulce" lub kopercie tak, by stanowiły całość i złożone do skrzynki przy głównym wejściu do przedszkola.
Formularze dostępne niżej i do pobrania na stronie internetowej Miasta Zielona Góra:
http://www.zielona-gora.pl/PL/1045/7965/Nabor_do_przedszkoli_i_oddzialow_przedszkolnych_2021_2022/
Informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych tzw. RODO prosimy pobierać ze strony internetowej przedszkola, ponieważ jest ona dedykowana konkretnie naszej placówce.
Ze względu na istniejący stan pandemii zachęcamy Państwa do elektronicznego składania wniosków wraz z załącznikami "bez wychodzenia z domu".
Druki do POBRANIA:
http://www.zielona-gora.pl/PL/1045/7965/Nabor_do_przedszkoli_i_oddzialow_przedszkolnych_2021_2022/
8 Marca to wyjątkowy dzień w roku. Wtedy swoje święto obchodzą wszystkie kobiety zarówno te duże jak i małe. W tym szczególnym dniu wszyscy chłopcy w każdej grupie składali życzenia. Nie obyło się bez cukierków drobnych upominków i kwiatków. Wszystkie panie i dziewczynki dziękują chłopcom za piękne życzenia, kwiaty i promienny uśmiech.
Walentynkowy Dzień Serdeczności to dzień, który był dla dzieci z naszego przedszkola prawdziwym czerwonym dniem miłości i przyjaźni. "Walentynki" to dobry dzień, żeby zintegrowac grupę - 14 lutego to przecież dzień zakochanych, ale to przede wszystkim dzień miłości, sympatii, przyjażni, okazywania pozytywnych emocji i dzielenia się nimi z innymi.
W tym roku ,,Tłusty czwartek" przypadł 11 lutego. Najważniejsze w tym dniu były oczywiście pączki. Wg. tradycji ,,Jeżeli ktoś w tłusty czwartek nie zje ani jednego pączka, to w życiu nie będzie mu się wiodło. Dzieci więc degustowały świeże pączusie, oceniały walory smakowe. ,,Tłusty czwartek" był okazją do przypomnienia i kultywowania naszych narodowych tradycji i zwyczajów.
Udział przedszkolaków w cyklu zajęć myzycznych Filharmonii Narodowej.
Cykl spotkań " Dla mniejszych i większych" odcinek 1: Cisza
Zabawy z "wiatrakiem matematycznym" w Grupie Biedronek.
Biedronki w Krainie Baśni- spotkanie ze smokiem




??????
??????
??????
Informujemy że w dniu 18.01.2021 rozpoczynaja się zajęcia muzyczno-rytmiczne.
Zajęcia bedą odbywać się w każdej grupie wiekowej w ustalonych godzinach przez prowadzącego.





.jpg)
UWAGA
Dnia 19.01.2021 r. (wtorek) odbędzie się w naszym przedszkolu Bal Karnawałowy. Ze względu na obowiązujące obostrzenia dzieci będą bawiły się w swoich salach, pośród kolegów i koleżanek ze swojej grupy. Prosimy rodziców o przygotowanie dzieciom strojów karnawałowych. Dzieci przychodzą do sal w strojach.
UWAGA
Dnia 24.12.2020r. przedszkole będzie nieczynne.






Dzisiaj dzieci wykonały samodzielnie ozdoby świąteczne, następnie wspólnie przystroiły chonikę.
Dzisiaj nasze przedszkole odwiedził św. Mikołaj. Długo oczekiwany gość wywołał uśmiech na twarzach przedszkolaków. Był to miło spędzony czas podczas wspólnego rozpakowywania prezentów. Dzieci z ogromną radością zaprosiły św. Mikołaja za rok, obiecując, że czekając na niego będą bardzo grzeczne!
Z przyjścia zimy najbardziej zadowolone są dzieci. Wiele z nich śnieg zobaczyło pierwszy raz w swoim życiu. Zabawy na śniegu wraz z kolegami i koleżankami sprawiły im wiele radości.
,,Taka cisza dookoła,
tak się zmienił park i sad.
Rankiem przyszła do nas zima,
Zasypała śniegiem świat."
Wiatrak matematyczny jest przyjazny, pobudza wyobraźnię, buduje pozytywne emocje i wyzwala energię. Uczy umiejętności współpracy i działania w grupie. Podczas wspólnej zabawy dzieci mogą rozwijać umiejętności typowo matematyczne.
Grupa Biedronek w krainie figur geometrycznych.
Dzisiaj w grupie Biedronek odbyły się "Urodziny Marchewki". Dzieci przygotowały inscenizacji dla marchewki. W tym dniu odbyło się również rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pt. "Dary jesieni". Dzieci wraz z rodzicami przygotowały prace plastyczne. W przedszkolu obejrzeliśmy zdjęcia wykonanych prac. Dzieci za wykonane prace otrzymały nagrody i dyplomy.



UWAGA
Od dnia 09.11.2020r. (poniedziałek) Przedszkole będzie czynne od 6:30 do 16:30.
Zabawy z kodowaniem są pełne radości. Otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia a także rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu sprawia im to tak dużo radości.
Dzisiaj obchodziliśmy Światowy Dzień Mycia Rąk. Do akcji włączyły się wszystkie dzieci z naszego przedszkola. Celem obchodów Dnia jest uświadomienie dzieciom jak duże znaczenie dla ich zdrowia i życia ma mycie rąk, które może uchronić przed zakażeniem wieloma chorobami. To święto rozpoczęliśmy od rozmowy na temat zarazków i bakterii, przedszkolaki dowiedziały się, jakie znaczenie dla zdrowia ma częste i dokładne mycie rąk. Omówiliśmy także schemat mycia rąk oraz zastosowaliśmy go w praktyce. Wspólnie bawiliśmy się z piosenką „Umyjemy brudne ręce”, robiliśmy doświadczenia z wodą, dzieci wykonały "Mydłomena" oraz pracę plastyczne „Wirus”. Światowy Dzień Mycia Rąk dostarczył nam wielu wrażeń oraz pokazał, że pewne umiejętności i nawyki należy kształtować już od najmłodszych lat.
Jesień to piękna pora roku, która jest dla nas inspiracją do wykonywania różnorodnych prac plastycznych. Obserwujemy, podziwiamy, a potem malujemy kolorowe drzewa, przyklejamy liście, robimy ludziki.
Zajęcia koła origami mają za zadanie rozwijać, kształtować, odkrywać talenty, zdolności i zainteresowania dzieci. Stosowanie sztuki origami, a w szczególności origami płaskiego z koła, pomaga stworzyć atmosferę aktywności twórczej, dokładności i precyzji manualnej, rozwija inicjatywę dziecka, zapewnia osiągnięcie sukcesu a także motywuje do dalszej pracy.
„Origami to czarodziejski świat, w którym dziecko odkryje radość tworzenia.”
W piękny, słoneczny, czwartkowy dzień dzieci z naszego przedszkola wyruszyły grabić liście na przedszkolnym placu zabaw. Z ładniejszych liści tworzyły jesienne bukiety.
,,Grabiny liście co spadły z drzewa
Wszystkie - żółte, złote i brązowe.




Dzisiaj w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Ziemniaka. Był to dzień radości i zabawy. Dzieci poznały historię ziemniaka. Obejrzały film dotyczący uprawy ziemniaków. Potem była zabawa badawcza ,,Co zawiera ziemniak?", dzieci odkryły, że na spodzie miseczki jest mąka z ziemniaka (skrobia). Były też zabawy sportowe z wykorzystaniem ziemniaka. Następnie dzieci wykonały kukiełki oraz ludziki.
Drodzy Rodzice,
W związku z trwającą sytuacją epidemiologiczną
wprowadzamy nowy system obsługi płatności za wyżywienie dzieci w
Miejskim Przedszkolu nr 6 w Zielonej Górze.
Opłaty za wyżywienie dzieci od września 2020 będą udostępniane w zakładce OPŁATY:
http://mp6zgora.eprzedszkola.pl/index.php?m=strona&id=63
Każde dziecko posiada indywidualny kod, którym posługujecie się Państwo przy odczytaniu na stronie internetowej kwoty do zapłaty.
Opłaty zamieszczone na stronie są naliczane w ostatnim dniu miesiąca.
W pierwszy dzień października Krasnoludki na placu zabaw korzystają z dobrodziejstw jesieni....
Przedszkolaki zbierają piękne, lśniące, brązowe kasztany! A co z nich będzie? Mała podpowiedź?
"Trzy żołędzie, dwa kasztany
- z tego jestem zbudowany.
Nóżki, rączki z wykałaczek,
a z kasztana modny fraczek.
Taki właśnie kasztanowy
- jestem piękny i stylowy!" :)
Spróbujcie także zrobić jesienne ludziki w Waszych domach, taka wspólna zabawa to super sprawa!