Miejskie Przedszkole nr 6

AKTUALNOŚCI

 

Miejskie Przedszkole nr 6
Stanisława Wyspiańskiego 16
Zielona Góra 65-036

68 444 82 26 / 660 436 058

       

          mp6.zielonagora@onet.pl       

                                                                       

08.12.2021 Festiwal Przedszkolnych Talentów.

Dzieci z naszego przedszkola biorą udział w ,,Festiwalu Przedszkolnych" Talentów organizowanym przez SP nr 13 w Zielonej Górze. Nasze przedszkole  reprezentują dzieci z grupy Rybki. W pierwszym etapie pt. ,,Muzyczne Gwiazdy" dzieci miały za zadanie wykonać piosenkę wraz z układem choreograficznym do popularnego, polskiego przeboju radiowego oraz przebrać się za muzyczne gwiazdy. Wybraliśmy zespół ,,Budka Suflera" oraz utwór ,,Bal Wszystkich Świętych". Kolejnym zadaniem było wykonanie pracy plastycznej ,,Super gwiazda muzyki". Ze względu na wzrost zachorowań na Covid 19 zmagania artystyczne odbyły się w formie zdalnej.

 

03.12.2021r Choinka w naszym przedszkolu.

Czas Świąt Bożego Narodzenia wiąże się z tradycją ubierania świątecznego drzewka. Dzieci z grupy Rybki z wielkim zapałem zabrały się do ubierania choinki w holu przedszkola. Zawieszały bombki, gwiazdki, kolorowe łańcuchy. W przedszkolu zrobiło się świątecznie i bajkowo. Choinka sprawiła wiele radości wszystkim dzieciom.

 

 

19.11.2021 Międzynarodowy projekt edukacyjny "Emocja".
W bieżącym roku szkolnym, grupa Myszki bierze udział w Międzynarodowym projekcie edukacyjnym EMOCJA wspierającym rozwój emocjonalny i społeczny dzieci.
Podstawowe cele projektu to:
• Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym.
• Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych ludzi.
• Integracja zespołu klasowego.
• Wychowanie do wartości, takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek, i wrażliwość.
Projekt składa się z pięciu Modułów, we wrześniu i październiku odbył się cykl zajęć I Moduł „KREATYWNOŚĆ”.
 
 
 

 
18.11.2021r Finał konkursu "Ziemniaczek cudaczek- pobaw się ze mną mamo i tato".

 W dniach od 2 do 12 listopada w naszym przedszkolu odbył się jesienny konkurs „Ziemniaczek cudaczek – pobaw się ze mną mamo i tato”. Bohaterem głównym konkursu był ziemniak. Autorzy wszystkich prac wykazali się doskonałym artyzmem w zakresie twórczości plastycznej. Dzieci miały okazję do wspólnej zabawy z rodzicami oraz prezentację swoich dokonań twórczych na forum całej naszej społeczności przedszkolnej. Prace okazały się genialne, aż trudno uwierzyć, co można wyczarować z ziemniaka bawiąc się wspólnie z rodzicami. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za ogromne zaangażowanie i udział w konkursie. Gratulujemy pomysłowości i fantazji wykonanych prac. Zobaczcie galerię zdjęć finałowych prac.

 

18.11.2021r Grupa Rybki w Muzeum Ziemi Lubuskiej.
Wyprawa do muzeum to dla dzieci niezwykłe przeżycie, zwłaszcza, że po raz pierwszy przekroczyły próg budynku pełnego tajemniczych przedmiotów. W muzealnych galeriach mogły poznać świat, rozwijać wrażliwość na piękno, uczyć się wyrażania opini. Dzieciom szczególnie spodobała się czasowa wystawa pt. ,,Para buch - koła w ruch" z okazji 150 lecia pierwszego pociągu w Zielonej Górze. Oprócz pamiątek związanych z historią kolejnictwa, dzieci podziwiały miniaturowe pociągi, które dzięki uprzejmości pracowników muzeum mogły wprowadzić w ruch, a nawet się nimi przejechać.
 
05.11.2021r Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek.
5 listopada obchodzone jest jedno z najsympatyczniejszych świąt - Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. To one walczą ze złem, pokonują wszelkie trudności. Postacie z bajek stają się bliskimi przyjaciółmi dzieci i przez wiele lat towarzyszą kolejnym pokoleniom. W naszym przedszkolu dzieci słuchały bajek, rozwiązywały zagadki, rozpoznawały bajki po rekwizytach. Były zabawy muzyczne, ruchowe oraz malowanie ilustracji do ulubionej bajki.
 
29.10.2021r Warsztaty w Galerii BWA. Grupa Biedronki.

Grupa Biedronek spotkanie rozpoczęła od  rozmowy na temat sztuki. Co oznacza skrót BWA? Co tworzą artyści? Czym się różni obraz od rzeźby?  Jakie są różnice między rzeźbą, obiektem i instalacją? Odpowiedzi poznaliśmy oglądając uważnie wystawę  pt. Wyobraź sobie. Różnorodność prac i ich urozmaicenie wzbudzały wiele emocji i radości. Bardzo interesujący okazał się obiekt, który obejrzeliśmy z każdej strony. „To stara walizka! W niej   wycięty jest otwór! To telewizor! Tam są metalowe blaszki! To tylko kilka odpowiedzi, które padały przy  oglądaniu. Po dłuższym przyglądaniu się wnętrzu walizki. Okazało się, że metalowe, błyszczące elementy to paski starych czarno - białych fotografii. Wielka radość u przedszkolaków wywołała  jednak  instalacja zawieszona  w przestrzeni sali. Byla to sukienka, która wisiała na wysokości  wzrostu pani Doroty… i  tylko ona mogla ja przymierzyć. Potem przyszedł czas na prace twórczą , która sprawiła największą radość Biedronkom.  Rysowalismy i malowalismy swoje autoportrety.

 

28.10.2021r Rybki w Muzeum Etnograficznym w Ochli.
Celem wycieczki było zapoznanie dzieci z dawnym, drewnianym budownictwem wiejskim, wyposażeniem domu, warunkami życia, dawnymi sprzętami rolniczymi. Dzieci z dużym zainteresowaniem oglądały stare chałupy wraz z izbami, wiejskie zagrody, szkołę wiejską, kuźnię oraz wiele innych obiektów. Miały okazję zobaczyć jak wyglądał kiedyś świat pozbawiony wielu udogodnień z którymi dzisiaj dzieci obcują od najmłodszych lat.
 
 
20.10.2021r Rybki w Dolinie Luizy.
Dzieci z grupy Rybki w poszukiwaniu złotej polskiej jesieni wybrały się na wycieczkę do Doliny Luizy. Jesień to piękna pora roku pełna kolorów i cudownych widoków. Dzieci podziwiały park w jesiennej szacie, otaczającą przyrodę, rozpoznawały gatunki drzew, owoce i liście, które zbierały w celu wzbogacenia kącika przyrody. Podziwiały pływające po stawie kaczki i tęczę, która pojawiała się w fontannie. Na zakończenie dzieci świetnie się bawiły na placu zabaw.
 
19.10.2021r Poznajemy zasady ruchu drogowego.

We wrześniu omawialiśmy zasady bezpiecznego poruszania się pieszych po ulicy i chodniku. Dzieci nauczyły się znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej, poznały podstawowe znaki drogowe i sposób prawidłowego przechodzenia przez jezdnię.Dzisiaj dzięki Komendzie Policji w Zielonej Górze sala ,,Słoników" zamieniła się na chwilę w prawdziwą ulicę miasta. Dużo radości sprawiły dzieciom rekwizyty: ulca, znaki drogowe, pasy dla pieszych, samochody i autobus.Dzieci 5 i 6 letnie miały okazję utrwalić wcześniej poznane przepisy poruszania się po drodze.

 

11.10.2021r Pierwsze jesienne porządki.

Piękna, słoneczna pogoda zachęciła dzieci do pierwszych jesiennych prac porządkowych w ogrodzie przedszkolnym. Rybki i Biedronki pod przedszkolnymi kasztanowcami podziwiały uroki jesieni, zbierały kasztany, wyposażone w grabie i taczki sprzątały liście.

 

07.10.2021r Akcja charytatywna dla Mai.
Maja ma 17 miesięcy, jest chora na SMA i potrzebuje bardzo drogiego leku. Dzieci z naszego przedszkola postanowiły pomóc rodzicom dziewczynki w zbiórce pieniędzy poprzez czynny udział w akcji. Zbierają na podwórku kasztany, które zostaną odebrane przez organizatorów akcji. Zbierają też drobne pieniążki za które nie można nic kupić, ale w dużej ilości mogą pomóc Mai ,,Rzeka grosza".
 
04.10.2021r Rybki w skansenie kolejowym.

1 października 150 lat temu do Zielonej Góry przyjechał po raz pierwszy - pociąg. Z tej okazji dzieci z gr. ,,Rybki" wybrały się na wycieczkę do skansenu kolejowego przy ul. Morwowej. Dzieci zobaczyły wnętrze 100-letnigo parowozu, miały możliwość przejażdżki drezyną, obejrzały wystawę fotograficzną.

 

04.10.2021 Wyprawa Biedronek do Parku Poetów.
Biedronki wyruszyły na następną wyprawę.  Już od bramy przedszkola prowadziła nas aleja lip. Dotarliśmy do Parku Poetów, w którym odnaleźliśmy źródełko i strumień, który nazywa się Gęśnik, choć przedszkolaki odkryły, że pływają tam kaczki, nie gęsi. Udało nam się jeszcze policzyć stare, potężne dęby, które są pomnikami przyrody i należy je chronić.
 
 

 
Biedronki.

Grupa dzielnych Biedronek postanowiła odszukać miejsce skąd wzięła się nazwa naszego miasta.  W środę,  15 września,  pod wodzą Pani Doroty i Pani Aliny wdrapaliśmy się na zieloną górę, porośniętą pięknymi drzewami i krzewami winnej latorośli.  Historię upraw i legendę o powstaniu Zielonej Góry  opowiedziała nam Pani Alina Gajec z zaprzyjaźnionego Domu Harcerza.  Odkryliśmy jeszcze środek miasta z rzeźbą chłopca ze źrebakiem i pogubiliśmy w labiryncie, ale to była najfajniejsza zabawa. Wrócimy tu jeszcze by obejrzeć palmiarnię.

15.09.2021 Międzynarodowy Dzień Kropki.

Dzisiaj w naszym przedszkolu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odkrywania talentów oraz ich prezentowania. Święto to swój początek zawdzięcza książce Petera H. Reynoldsa,pt. „The Dot”, w której poznajemy historię Vashti, dziewczynki, która nie wierzyła w swoje możliwości plastyczne, ale dzięki malutkiej kropce i nauczycielce plastyki uwierzyła w siebie. Celem tego święta jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznawaniu mocnych stron i wyrabianiu wiary we własne możliwości.
Dzieci z naszego przedszkola jak co roku włączyły się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. Z tej okazji wykonały rysunki, na których przedstawiły swoje talenty. Prace dzieci zostały umieszczone na  ,,Drzewie Talentów”.

 

 

09.09.2021- Rybki i Krasnale w poszukiwaniu winnicy.
W naszym mieście co roku odbywa się Winobranie, ale skąd wzieła się ta tradycja?

Postanowiliśmy poszukać odpowiedzi na to pytanie. Wybraliśmy się na poszukiwania winnicy w pobliżu palmiarni. Zobaczyliśmy jak rosną, wyglądają i smakują zielonogórskie winogrona.

 


 
06.09.2021 Pierwszy tydzień w przedszkolu.
Pierwszy tydzień nowego roku szkolnego prawie za nami. Wakacje dobiegły końca, ale w naszym przedszkolu nikt się nie martwi z tego powodu, ponieważ u nas zawsze panuje wesoła atmosfera.
 
"Rybki" wróciły wypoczęte i gotwe na nwe wyzwania. Wspólnie z paniami urządzały swoją salę, poznawały nowych kolegów i koleżanki. Opracowały  ,,Kodeks przedszkolaka" dotyczący zasad zachowania się przy stole, w łazience, w trakcie wspólnych zabaw i zajęć. Podpisały go swoim imieniem. Codziennie wybierani dyżurni uwielbiają pomaganie i obowiązki. Nowe książki do ,,zerówki" sprawiły dzieciom wiele radości.
 
ZAJĘCIA ADAPTACYJNE

                                                                     UWAGA RODZICE MALUSZKÓW

        PRAGNIEMY POINFORMOWAĆ ŻE W DNIACH 30-31.08 ( PONIEDZIAŁEK, WTOREK) ZAPRASZAMY NA  ZAJĘCIA ADAPTACYJNE.

ZAJĘCIA ODBĘDĄ SIĘ W GODZINACH 9.00-11.00. NA SPOTKANIE ADAPTACYJNE PRZYCHODZI JEDEN RODZIC Z DZIECKIEM. 

PROSIMY O PRZYGOTOWANIE OBUWIA ZMIENNEGO DLA RODZICA I DLA DZIECKA.

                                                                                                                                                                        SERDECZNIE ZAPRASZAMY 

 

01.06.2021 DZIEŃ DZIECKA

1 czerwca to Dzień Dziecka . W naszym przedszkolu tez był obchodzony na wesoło.

Grupy starsze odbyły wycieczkę do ogrodu botanicznego młodsze dzieciaczki spędziły ten czas na szaleństwach grach zabawach. 

26.05.2021 DZIEŃ MAMY

                                                      ABYŚ ZAWSZE PRZY NAS BYŁA                                                     

                                                         NAJPIĘKNIEJSZA I JEDYNA

                                                         MĄDRA DOBRA I KOCHANA

                                                          TAKA BLISKA  NASZA MAMA

 

                   DLA WSZYSTKICH MAM NAJSEDECZNIEJSZE ŻYCZENIA OD PRZEDSZKOLAKÓW 

 

 

 

 

 

                                                                  

                                                                                 

 

 

 

14.05.2021 ĆWICZENIA PRAKTYCZNE W GRUPIE RYBKI

Jakie produkty mierzymy miarą pojemności? Ćwiczenia praktyczne w odmierzaniu płynów jednakowej pojemności i różnym kształcie, porównywanie wyników (mniej, więcej, tyle samo) i wyciąganie wniosków. Ile szklanek potrzebuję, aby zmieścił się w nich litr wody? - to zadania dla dzieci z gr. ,,Rybki"

07.05.2021 ZABAWY NA PLACU GRUPA RYBKI

,,Kiedy babcia była mała,

przed telewizorem nie siedziała.

Nie miała tabletu ani telefonu,

praktycznie nigdy nie było jej w domu.

Z dziewczynkami w gumę grała,

za drzewami się chowała.

Grała w klasy..."

Te dawne zabawy podobają się też naszym dzieciom.

 

 

22.04.2021 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI

22  kwietnia Międzynarodowy Dzień Ziemi.

Dzień Ziemi to doskonała okazja do organizowania dla dzieci różnego rodzaju wydarzeń promujących ekologię. Dzieci uczyły się jak segregować odpady, co to jest recykling. Wykonały prace plastyczne ,,Świat bez śmieci"

 

 

                                                              

 

JĘZYK ANGIELSKI W DOMU 25.04.2021

DOMOWA ZABAWA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM 

 

Szanowni Rodzice

Umieściliśmy tutaj zadania, przydatne do utrwalania języka angielskiego, które dzieci mogą wykonać w domu.
Zachęcamy do wykonywania tego materiału do wspólnych zabaw z dziećmi.


 

Propozycja nr 1

Prezentowane zabawy mają na celu powtórzenie słownictwa z tematu „Family” (rodzina) oraz utrwalenie koloru żółtego w grupach młodszych i tematu „Clothes” (ubrania) w grupach starszych.

 

Słowniczek dla rodziców.

Grupa najmłodsza: mamusia, tatuś, dziecko, żółty, jeden, Kocham Cię, buziak dla Ciebie.

Grupa średnia: mamusia, tatuś, siostra, brat, babcia, dziecko, żółty, szczęśliwy, smutny.

Grupa starszaków: kurtka, czapka, szalik, kozaki, koszulka z krótkim rękawem (T- shirt), tenisówki, różowy, pogoda, pada deszcz, pada śnieg, jest wietrznie, jest słonecznie.

Tłumacz dla rodziców

 

Grupy najmłodsze

Domowa zabawa z językiem angielskim

Poniższe ćwiczenia pozwalają rodzicowi sprawdzić, na ile aktywnie w tym momencie nauki dziecko reaguje na język. Istotna jest tutaj możliwość proponowania dziecku większości z zabaw w sytuacjach typowych i codziennych (np.: podczas spaceru) lub w miejscach znanych i przyjaznych dziecku (np.: w jego/jej pokoju). Przy zabawach z językiem angielskim należy jednak wziąć pod uwagę, że dla większości dzieci używanie obcego języka jest sporym wyzwaniem. Z tego względu każdy rodzic powinien samodzielnie zadecydować czy jego/jej dziecko będzie czuło się na siłach, aby prezentować swoje umiejętności np. w obecności dodatkowych osób, nawet jeśli są to członkowie rodziny lub przyjaciele domu. W podjęciu decyzji pomoże obserwacja dziecka i jego zachowania, na które dobrze jest być wyczulonym, ponieważ dziecko w sytuacjach stresowych może na moment zniechęcić się do nauki.

 

GDZIE JEST MAMUSIA, TATUŚ, DZIECKO? WSKAŻ MAMUSIĘ, TATUSIA, DZIECKO.

Rodzic zaczyna grę pytając: Where’s (Mummy, Daddy, Baby)? Dziecko wskazuje. W razie potrzeby rodzic pomaga dziecku i zachęca, aby wskazywało razem z nim. Następnie wspólnie wybierają pięć ulubionych rodzinnych zdjęć. Rodzic pyta: Where’s (Mummy, Daddy, Baby)? Dziecko wskazuje postacie. Rodzic może powiedzieć słowa: Mummy/Daddy/Baby i zachęcić dziecko do powtórzenia. Przy kolejnych zdjęciach rodzic mówi: (Wskaż) Point to (Mummy, Daddy, Baby). Dziecko wykonuje polecenie.

 

KOCHAM CIĘ! BUZIAK DLA CIEBIE!

Na dobranoc rodzic może powiedzieć: ‘I love you!’ i narysować serce w powietrzu. Dobrym pomysłem jest zachęcenie dziecka do powtórzenia tego zwrotu i użytych gestów. Następnie rodzic mówi: ‘A kiss for you’, całuje wewnętrzną część swojej dłoni i dmuchnięciem przesyła dziecku buziaka. Dziecko może naśladować rodzica.

 

ŻÓŁTY I

W pokoju dziecka jest na pewno mnóstwo kolorowych przedmiotów. Rodzic umawia się z dzieckiem, że słowo ‘yellow’ wypowiedziane przez rodzica będzie sygnałem, po którym w ciągu dwóch minut dziecko będzie musiało znaleźć i wskazać jak najwięcej przedmiotów w kolorze żółtym. Gra ta może odbywać się następnie w innych pokojach. Jeśli w którymś z pomieszczeń jest niewiele przedmiotów w tym kolorze, rodzic może skrócić czas dany dziecku na szukanie przedmiotów.

 

ŻÓŁTY II

Rodzic wybiera dziesięć przedmiotów w różnych kolorach, z których 5 będzie w kolorze żółtym. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym, mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.

 

Grupy średnie

RODZINNY ALBUM ZE ZDJĘCIAMI

Rodzic może przygotować zdjęcia z członkami rodziny. Wybór powinien ograniczyć się do następujących osób: ‘mamusia/tatuś/siostra/brat/babcia/dziecko’. W trakcie spędzania czasu z dzieckiem rodzic może zaproponować obejrzenie rodzinnych zdjęć. Rodzic pokazuje dziecku każde zdjęcie oddzielnie i mówi: ‘mummy/ daddy/ sister/ brother/ baby/ granny’. Dziecko powtarza słowa. Następnie razem siadają przy stole. Rodzic rozkłada przed dzieckiem zdjęcia, nie pokazując kto na nich jest. Zadaniem dziecka jest wybranie i odkrycie jednego zdjęcia. Rodzic mówi angielskie słowo oznaczające jedną osobę z rodziny, ale może użyć słowa odnoszącego się do innej osoby. Dziecko zgadza się i powtarza słowo lub nie zgadza się i próbuje podać prawidłową odpowiedź. Grę można kontynuować, a następnie poprosić dziecko, żeby przejęło rolę osoby wybierającej zdjęcie. Jednakże na taką zamianę dziecko musi zgodzić się samodzielnie. Jeśli ma czuć się niepewnie, lepiej go/jej nie namawiać.

 

ZNAJDŹ ZDJĘCIE

Te same zdjęcia można wykorzystać ponownie. Rodzic prosi, aby dziecko wyszło z pokoju. Następnie rozkłada zdjęcia w różnych dobrze widocznych miejscach i woła dziecko. Rodzic zadaje pytania: ‘Where’s mummy/ daddy/sister/brother/baby/granny?’ Dziecko powinno wskazać odpowiednie zdjęcie. Grę można kontynuować. Dziecko ponownie wychodzi z pokoju, a rodzic zmienia ustawienie zdjęć.

 

ŻÓŁTY I

W pokoju dziecka jest na pewno mnóstwo kolorowych przedmiotów. Rodzic umawia się z dzieckiem, że słowo ‘yellow’ wypowiedziane przez rodzica będzie sygnałem, po którym w ciągu dwóch minut dziecko będzie musiało znaleźć i wskazać jak najwięcej przedmiotów w kolorze żółtym. Gra ta może odbywać się następnie w innych pokojach. Jeśli w którymś z pomieszczeń jest niewiele przedmiotów w tym kolorze, rodzic może skrócić czas dany dziecku na szukanie przedmiotów.

 

ŻÓŁTY II

Rodzic wybiera dziesięć przedmiotów w różnych kolorach, z których 5 będzie w kolorze żółtym. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym, mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.

 

Grupy starszaków

 

PROGNOZA POGODY

Rodzic i dziecko przygotowują ubrania: ‘kurtkę/ czapkę/ szalik/kozaki/ koszulkę z krótkim rękawem/ tenisówki’ i kładą je na podłodze. Rodzic sprawdza czy dziecko pamięta słowa, prosząc, aby wskazywało odpowiednie ubrania po usłyszeniu poleceń: ‘Point to the coat/ hat / scarf /boots/ T-shirt /trainers.’ Następnie rodzic informuje dziecko, że będzie podawał prognozę pogody: ‘It’s sunny./ It’s raining./ It’s windy./ It’s snowing.’ Reakcją dziecka za każdym razem powinno być wybranie odpowiedniego zestawu ubrań. Żeby zabawa była bardziej ekscytująca, możemy poprosić o jak najszybsze wskazywanie lub nawet zakładanie rzeczy.

 

GDZIE JEST …?

Rodzic może wykorzystać te same ubrania do innej zabawy. W domu jest na pewno dużo zakamarków. Rodzic może wybrać jeden pokój, który ma ich najwięcej i w różnych miejscach ukryć ubrania. Dziecko nie powinno widzieć tych przygotowań. Następnie rodzic ogłasza zabawę w chowanego z rzeczami, które ‘ukryły się przed domownikami’. Za każdym razem gdy dziecko znajdzie któreś z ubrań, powinno je przynieść rodzicowi i spróbować nazwać po angielsku. Jeśli rodzic widzi, że jest to zbyt trudne, może podpowiedzieć dziecku właściwe słowo. Po odnalezieniu wszystkich ubrań rodzic zadaje pytania: ‘Where’s the coat /hat /scarf / boots /T-shirt?’ (Gdzie jest …?) lub ‘Where are the trainers?’ (Gdzie są…?) Zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniej rzeczy.

 

Propozycja nr 2


Zachęcamy Dzieci i Rodziców do śpiewania i przede wszystkim powtarzania ruchów, gdyż na tym etapie dzieci najefektywniej uczą się nowych słówek właśnie poprzez zabawę i ruch.
 


Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark! Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark! Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark! Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark! Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark! Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt! Run away,…

 

 

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.
Jump jump jump. Jump jump jump.
Swimming swimming swimming.
Swimming swimming swimming.
Now let’s sleep. Now let’s sleep.

 

Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z najmłodszej grupy

 

utrwalenie słownictwa z tematu „Food” (jedzenie) oraz liczenia w zakresie trzech.

 

BANANY, KANAPKI, JABŁKA!

Do przygotowywania jednego z posiłków (np.: śniadania) rodzic może położyć na stole kilka bananów, kanapek, jabłek i powiedzieć do dziecka: ‘Point to the (bananas/ sandwiches /apples )!’ Dziecko reaguje na polecenia gestami lub słowami: ‘bananas /sandwiches/ apples’.

 

BANANY, KANAPKI, JABŁKA! RAZ, DWA, TRZY!

Innego dnia przy przygotowywaniu posiłku rodzic ponownie kładzie na stole kilka bananów, kanapek i jabłek. Bierze trzy banany i liczy: ‘one, two, three’. Zachęca dziecko do wspólnego liczenia. Rodzic mówi: ‘two apples’ i bierze dwa jabłka powtarzając: ‘one, two’. Potem mówi do dziecka, że teraz jego/jej kolej. Podaje polecenie: ‘one banana/one sandwich/one apple’ i czeka na reakcję dziecka. Jeśli dziecko zrozumie i poprawnie zareaguje, rodzic chwali je. Następnie rodzic mówi: ‘(two/three) (bananas/sandwiches/apples)’. Jeżeli dziecko ma trudności, rodzic może podpowiedzieć mu/jej, pokazując liczbę palców. Ważna jest obserwacja dziecka w trakcie zabawy. Jeśli jego/jej zachowanie wskazuje na znużenie, grę należy zakończyć.

 

Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z grupy średniej

Powtórzenie słownictwa z działu „Clothes” (ubrania) oraz utrwalenie kolorów ” Blue” „Yellow” (niebieski i żółty).

 

UBIERAMY SIĘ

Rodzic przygotowuje ubrania dziecka. Wybór powinien ograniczyć się do: ‘swetra /kurtki /czapki /szalika /koszulki z krótkimi rękawami/spodenek’. Aby sprawdzić czy dziecko pamięta słowa, rodzic bierze każde z ubrań i mówi: ‘jumper /coat /hat /scarf/ T-shirt /shorts’. Dziecko powinno powtarzać wyrazy. Następnie rodzic wydaje po kolei następujące typy poleceń: ‘It’s cold. Put your jumper /coat /hat /scarf on.’ oraz ‘It’s hot. Put your T-shirt/ shorts on.’ Zadaniem dziecka jest za każdym razem założenie odpowiedniego ubrania. Jeśli dziecko pomyli się, rodzic powinien powtórzyć polecenie tyle razy, ile dziecko będzie potrzebować, aby zareagować prawidłowo.

 

ŻÓŁTY I NIEBIESKI

Rodzic wybiera dziesięć przedmiotów w różnych kolorach, z których 3 będą w kolorze żółtym, a 3 inne w kolorze niebieskim. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym i niebieskim, mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’ lub ‘blue’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.

 

Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z grupy starszaków

Powtórzenie słownictwa z działu „Body parts” (części ciała) oraz utrwalenie kolorów „Blue”, „Yellow” , „Red” (niebieski, żółty i czerwony).

 

CZĘŚCI CIAŁA

W trakcie wieczornej toalety rodzic może zaproponować dziecku zabawę. Najpierw, aby przypomnieć potrzebne słownictwo rodzic mówi po kolei: ‘hands /arms /feet /legs / fingers /toes’ i czeka, aż dziecko zareaguje odpowiednim gestem wskazującym. Następnie rodzic wydaje różne polecenia:

  • Touch your hands. (Dotknij … )

  • Put your arms up. (Podnieś … )

  • Touch your feet.

  • Touch your legs.

  • Put your fingers up.

  • Touch your toes.

Rodzic powtarza polecenia kilka razy, jeśli dziecko potrzebuje więcej czasu. Zabawę można przeprowadzać na przykład stojąc z dzieckiem przed lustrem. Gdy dziecko zareaguje odpowiednio, rodzic może naśladować ruch dziecka i wskazać wymienioną część ciała u siebie. Możliwa jest także zamiana ról. Dziecko wydaje polecenia: ‘hands /arms /feet /legs /fingers /toes’, natomiast rodzic reaguje. Dziecko nie musi budować pełnego zdania.

 

ŻÓŁTY, NIEBIESKI i CZERWONY

Rodzic wybiera dwanaście przedmiotów w różnych kolorach, z których 3 będą w kolorze żółtym, 3 w kolorze niebieskim, a 3 inne w kolorze czerwonym. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym niebieskim, czerwonym mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’, ‘blue’ lub ‘red’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.

Słowniczek dla rodzica

  • Grupa najmłodsza: banan, kanapka, jabłko, czerwony, trzy, na moim talerzu, jeden, dwa, niebieski, żółty, wskaż na..., naklej naklejkę na…, policz…, pokoloruj.

  • Grupa średnia: sweter, kurtka, czapka, szalik, koszulki z krótkim rękawem (T-shirts), spodenki, czerwony, gorący, zimny, cześć, pa pa, jeden, dwa, trzy, żółty, niebieski.

  • Grupa starszaków: dłonie, ręce, stopy, nogi, palce u rąk (fingers), palce u nóg (toes), do góry, w dół, cześć, pa pa, czerwony, żółty, niebieski, jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, doktor.

  •  

 

31.03.2021 Świąteczne ozdoby wykonane przez przedszkolaki.

               

                                                                                 

Wszystkie dzieci - te młodsze i starsze uwielbiają lepić, wycinać, przyklejać i kolorować! Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych przedszkolaki we wszystkich grupach wykonały piękne, świąteczne prace plastyczne, a wykonanie ich sprawiło im wiele radości :)

 

22.03.2021 Obchody pierwszego Dnia Wiosny w przedszkolu.

                                                                                   

Dzieci wszystkich grup czekały na ten dzień z utęsknieniem, owszem wszystkie lubią zimę, jednak z radością i uśmiechem na buzi powitały wiosnę! W tym dniu w przedszkolu było barwnie, wesoło, kolorowo tak prawdziwie wiosennie!

 

         

 

 

 

Zabawy w teatr - grupa Myszki.

Myszki juz wiedzą co to jest scena, widownia, dekoracje, aktor, pacynka, rekwizyt, plakat. Dzieci bawiły się pacynkami, prowadziły dialog w parach, były aktorami w przedstawieniu " Trzy świnki" oraz inscenizowały piosenkę z rekwizytami. Wszystkie maluszki brały aktywny udział z radością i zainteresowaniem. 

 

REKRUTACJA 2021/2022

!!! UWAGA  RODZICE !!!

 

15 marca 2021 r. rozpoczyna się nabór do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022.

Na złożenie wniosków mają Państwo czas do 31 marca 2021 r.

 

Wszelkie informacje znajdziecie Państwo TUTAJ ORAZ W ZAKŁADCE REKRUTACJA 2021/2022.

 

Harmonogram rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok-szkolny 2021-2022Pobierz

 

Wniosek o przyjęcie dziecka można wypełnić na dwa sposoby:

1. Elektronicznie ( instrukcja poniżej):

Przesyłając wniosek w formie elektronicznej należy pamiętać o wszystkich załącznikach potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów oraz adresu zamieszkania. Tylko kompletny wniosek – podpisany i zeskanowany wraz z zeskanowanymi, podpisanymi przez Państwa załącznikami wyczerpuje procedurę i daje pewność, że pod względem formalnym jest on poprawnie złożony.

Wnioski przesłane mailem na adres przedszkola nie będą rozpatrywane.

Instrukcja przesyłania dokumentu:

http://www.zielona-gora.pl/system/obj/10539_Instrukcja%20przesylania%20dokumentow%20przedszkole.pdf

 

2. W formie papierowej:

Wniosek i załączniki powinny być  umieszczone w "foliowej koszulce" lub kopercie tak, by stanowiły całość i złożone do skrzynki  przy głównym wejściu do przedszkola.

Formularze dostępne niżej i do pobrania na stronie internetowej Miasta Zielona Góra:

http://www.zielona-gora.pl/PL/1045/7965/Nabor_do_przedszkoli_i_oddzialow_przedszkolnych_2021_2022/

 

Informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych tzw. RODO prosimy pobierać ze strony internetowej przedszkola, ponieważ jest ona dedykowana konkretnie naszej placówce.
 

Ze względu na istniejący stan pandemii zachęcamy Państwa do elektronicznego składania wniosków wraz z załącznikami "bez wychodzenia z domu".

 

Druki do POBRANIA:

http://www.zielona-gora.pl/PL/1045/7965/Nabor_do_przedszkoli_i_oddzialow_przedszkolnych_2021_2022/

08.03.2021 - Dzień Kobiet :)

   

8 Marca to wyjątkowy dzień w roku. Wtedy swoje święto obchodzą wszystkie kobiety zarówno te duże jak i małe. W tym szczególnym dniu wszyscy chłopcy w każdej grupie składali życzenia. Nie  obyło się bez cukierków drobnych upominków i kwiatków. Wszystkie panie i dziewczynki dziękują chłopcom za piękne życzenia, kwiaty i promienny uśmiech. 

 

12.02.2021 Walentynkowy Dzień serdeczności .

Walentynkowy Dzień Serdeczności to dzień, który był dla dzieci z naszego przedszkola prawdziwym czerwonym dniem miłości i przyjaźni. "Walentynki" to dobry dzień, żeby zintegrowac grupę - 14 lutego to przecież dzień zakochanych, ale to przede wszystkim dzień miłości, sympatii, przyjażni, okazywania pozytywnych emocji i dzielenia się nimi z innymi.

 

 

 

11.02.2021- Tłusty czwartek w naszym przedszkolu.

W tym roku ,,Tłusty czwartek" przypadł 11 lutego. Najważniejsze w tym dniu były oczywiście pączki. Wg. tradycji ,,Jeżeli ktoś w tłusty czwartek nie zje ani jednego pączka, to w życiu nie będzie mu się wiodło. Dzieci więc degustowały świeże pączusie, oceniały walory smakowe. ,,Tłusty czwartek" był okazją do przypomnienia i kultywowania naszych narodowych tradycji i zwyczajów.

 

21.01.2021- Dzień Babci i Dziadka.
 
Babcia i dziadek to słowa, które każdemu dziecku kojarzą się z ciepłem, miłością i wszystkim co dobre.W tym roku nie możemy zaprosić naszych  dziadków do przedszkola, ale i tak dzieci przygotowały wierszyki, piosenki i oczywiście piękne laurki, upominki. Wszystkim babciom i dziadkom życzymy dużo zdrowia i 100 lat życia.
 
,,Droga Babciu, drogi Dziadku,
w dniu Waszego Święta,
dużo zdrowia, wiele szczęścia
życzą Wam wnuczęta"
 
 
ZAJĘCIA RYTMIKI

Informujemy że w dniu 18.01.2021 rozpoczynaja się zajęcia muzyczno-rytmiczne.

Zajęcia bedą odbywać się w każdej grupie wiekowej w ustalonych godzinach przez prowadzącego. 

11.01.2021 Zima,zima...czas bałwanków.
Śniegu jest już dużo, więc zaczynamy tworzyć w mroźnym klimacie. Nie ma zimy bez pięknych zimowych krajobrazów, ozdobionych śniegiem drzew i domów. Jak zima to oczywiście pora na bałwanki, te prawdziwe, ulepione że śniegu, masy solnej, rysowane, malowane , wyklejane na papierze...płaskie i przestrzenne. Zobaczcie sami.
 
 
BAL KARNAWAŁOWY

 

UWAGA

 

Dnia 19.01.2021 r. (wtorek) odbędzie się w naszym przedszkolu Bal Karnawałowy. Ze względu na obowiązujące obostrzenia dzieci będą bawiły się w swoich salach, pośród kolegów i koleżanek ze swojej grupy. Prosimy rodziców o przygotowanie dzieciom strojów karnawałowych. Dzieci przychodzą do sal w strojach.

W oczekiwaniu na Święta Bożego Narodzenia.
Święta Bożego Narodzenia to czas najpiękniejszy, pełen radości i wzruszeń. Poprzez realizację tematki  związanej ze świętami dzieci pogłębiają wiedzę na temat obyczajów i tradycji bożonarodzeniowych. Głównym motywem jest Mikołaj, choinka, aniołki, śnieg, bałwanki...Wymienione symbole to także przewodnie symbole prac plastycznych naszych przedszkolaków. Również dekoracje w salach i w holu przedszkola przypominają, że wielkimi krokami zbliża się Boże Narodzenie.
 
 
07.12.2020 Odwiedziny Świętego Mikołaja.

Dzisiaj nasze przedszkole odwiedził św. Mikołaj. Długo oczekiwany gość wywołał uśmiech na twarzach przedszkolaków. Był to miło spędzony czas podczas wspólnego rozpakowywania prezentów. Dzieci z ogromną radością zaprosiły św. Mikołaja za rok, obiecując, że czekając na niego będą bardzo grzeczne!

 

 

03.12.2020 Pierwszy śnieg.

Z przyjścia zimy najbardziej zadowolone są dzieci. Wiele z nich śnieg zobaczyło  pierwszy raz w swoim życiu. Zabawy na śniegu wraz z kolegami i koleżankami sprawiły im wiele radości.

 

,,Taka cisza dookoła,

tak się zmienił park i sad.

Rankiem przyszła do nas zima,

Zasypała śniegiem świat."

 

 

 

 

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka- Grupa Misie.

W grupie Misiów prowadzony był cykl zajęć dotyczący Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka. W trakcie zajęć dzieci robiły niebieskie medale symbolizujące ten dzień. Podczas zajęć pojawiło się wiele zabaw edukacyjnych np. zabawa "Chcę-nie chce", zabawa "Coś dobrego dla innych ".

 

23.11.2020 Urodziny Marchewki w Grupie Biedronek.

Dzisiaj  w grupie Biedronek odbyły się "Urodziny Marchewki". Dzieci przygotowały inscenizacji dla marchewki. W tym dniu odbyło się również rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pt. "Dary jesieni". Dzieci wraz z rodzicami przygotowały prace plastyczne. W przedszkolu obejrzeliśmy zdjęcia wykonanych prac. Dzieci za wykonane prace otrzymały nagrody i dyplomy.